2011. augusztus 28., vasárnap

Elhanyagolt örökségek

Nagyon sokat változik a világ,régebb nem siettek az emberek,volt idejük egymásra,a családra,a lakásra.Nem volt ekkora stressz a mindennapi élet,az apró dolgoknak is örültek.
Nem azt mondom,hogy én nem vagyok ilyen,csak alapból zavar a dolog.
Például szeretjük a kényelmet,a gyorsan elkészíthető dolgokat,a luxust.Én nem tudnám elképzelni,hogy milyen,ha az ember lakásában nincs víz,vagy neadjisten gáz,vilany.Na de már Internet nélkül is nehezen élek.Ehhez képest anyáink,apáink,nagyszüleink biza megérték a kútból hozott víz,a gyertyafény és a fahordás rejtelmeit.
Most van autó ,mobiltelefon,akkor voltak bálok,tácmulatságok.Most van über-szuper lakásfelszerelés,tapéta-akkor volt hengeres falfestés,festményekkel díszítve,kézimunkák.Én is modern párti vagyok,szeretem a színes,praktikus dolgokat,de azért mutatok pár fotót,hogy egy félévszázaddal ezelőtt mi volt a trendi.
Mág a plafon is ezüstszínnel van lehengerelve,minden ajtónál csipkefüggöny,ami nyáron szunyoghálónak is dukál.
Kinek lenne a mai világban ideje,és kedve ennyi csíkot húzni,és ennyi színt keverni.És két hónapot börtönbe ülni,mert a magyar színeket keverte?Vállalnánk ezt a modern világban?




A bútorokat is kézzel lefesteni,mintázni.Mit tudunk mi a mai világban?



Ennyi maradt az örökségünkből,valószinű egy új számítógépért minden odaadnánk,amit nagyszüleink hagytak hátra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése