2011. június 17., péntek

Keleti ízek hete

Csak spontán alakult így,de végül jó lett.
A szokásos adag 20 liter a csipős-savanyú levesből,ennél nagyobb fazakam nincs,de ez sem szokott elég lenni,sőt,ha megmentek belőle egy-két tányérnyit,akkor a legnagyobb bűnt követtem el Árpi ellen.Szóval menne ez mindennap,csak bírjam ecettel és csipőssel.Én az alap hozzávalók összeállítása után már kóstolni sem tudom,annyira csíp,de a fiúk bírják gyomorral.
Ha valakit érdekel leírom a receptet is.
A másik keleti íz a szusi,sok göngyölegen vagyok már túl,de még így is van,hogy nem sikerül,főleg a rízs minősége a hibás,és félreértés ne essék,minnél olcsóbb rízsből készítem annál jobb.Próbáltam már a tasakos,drága rízzsel is,és nem mentem vele semmire.
Szóval szusihoz,lazac,garnélarák,gyömbér és wasabi dukál,ezekből szoktam keverni s csavarni.
Eddig még soha nem készítettem képet a folyamatról,na most itt van,most csak a végeredmény maradt el,a lényeg,hogy nem maradt semmi belőle,ezek szerint nem volt rossz:)













Sajnos itt Csíkszeredában nem lehet hozzávalókat kapni,ezért néha Hollandiából kerül ide,néha Budapestről,most Bukarestből hoztam.














A lényeg,hogy nagyon finom,könnyű elkészíteni,laktatós és egysezrre akár nagyobb társaságnak is könnyedén tudunk készíteni,a hozzávalókat is lehet váltogatni,nagyon sokféle variációt kapunk a neten,de én személy szerint a tojásos meg tengeri herkentyüs szusikat kihagyom.
Próbáljátok ki,imádni fogjátok:)

1 megjegyzés:

  1. Nekem már a címtől beindult a nyál elválasztásom.
    Várok minden receptet amit itt szép hazánkban is el lehet készíteni és persze a hozzávalókat is be lehet szerezni.Mikor nagy városba járok mindig kínait eszem, de szerintem az messze áll az igazitól.Kis városunkban is volt kínai étterem de a székelyeknek nem jött be így be kellett zárni , sajnos.
    Mikor mehetünk egy ebédre vagy legalább kóstolóra? Nyámi nyámi...

    VálaszTörlés